Kısaca SEO, İngilizce’de “Search Engine Optimization” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Günümüzde dijital pazarlama alanında en önemli alanlardan biri olan SEO, Türkiye’de de “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak da biliniyor. Kullanıcılara yaptıkları sorgulara yönelik en alakalı, doğru ve açıklayıcı sonuçları çıkarmayı hedefleyen Google’ın ve diğer büyük arama motorlarının, sıralama kriterlerini etkin biçimde öğrenerek bunlara göre gerekli optimizasyonların yapılmasını sağlayan sürecin tamamına SEO deniliyor.
Blog sayfasının SEO’ya etkisi nasıldır?
Kaliteli
bir blog sayfası hedef kitle ile samimi iletişim kurmanızı sağlayarak
organik trafiğe doğrudan etki eder. Ayrıca, SEO tarafında site içi link
akışını geliştirerek blog içerikleri ile ilgili ekstra bağlantılar
kurulmasını sağlar. Satış kanallarına ziyaretçileri yönlendirmeye de
dolaylı katkı sağlar ve aynı zamanda marka bilinirliği ve itibarına da
pozitif yönde etki eder. Bilgilendirici blog içerikleri ile etkileşim ve
paylaşım alarak alternatif backlink edinme konusunda da dolaylı katkı
sağlayabilir.
Seo nasıl yapılır ?
Seo çalışması süreci içinde organik çalışma nasıl yapılır diye soracak olursak. Bu soru için verilebilecek en net cevap organik ve doğal çalışma tekniklerinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Genel hatları ile bir seo çalışmasında nelerin nasıl yapıldığını saymak gerekirse ;- Site kodlarının arama motoru optimizasyonu uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi
- Dijital pazarlama analiz araçlarının etkin bir şekilde kullanılması
- Rakip sitenin çalışmalarını takip etmek
- Backlink sorgulama siteleri ile rakip sitelerin aldığı bağlantıları takip etmek ve buna göre bir yöntem geliştirmek.
- Site hızı arama motorları tarafından sevilecek düzeye getirilmesi
- İçeriğin makale yazım kurallarına uyacak şekilde düzenlenmesi
- Resimlerin hem boyut hem de özgünlük yönünden kontrolü
- Doğal backlink alımı ile sitenize daha fazla referans sağlanması
- Rich Snippet ( Yapısal veri kullanımı )
- Anahtar kelimeleri bulma, analiz etme ve içeriklere yön verme çalışması
- Sitede bulunan içeriklerin yeterli uzunlukta olması için incelemeler yapıması
- Aşırı seo ve spam’e yol açacak etkenlerden uzak durmak
- İçeriği ilk giren olmaya ve özgün olmaya gayret etmek
- Uygun bir domain tespiti
- Sayfa otoritesinin artırılması için çalışmalar yapılması
- Yerel dizinlerine kayıt
- Sosyal medya yönetimi ile sosyal sinyallerin artırılması. Böylece marka bilinirliğine katkıda bulunmak
- İtibar yönetimi ile firma , marka güvenini artırmak
- Google kalite politikalarına uygunluk
- Responsive tasarım ile tüm mobil cihazlarda ergonomik kullanımın elde edilmesi 2018 yılından itibaren AMP gibi teknolojilerin kullanılması.
- Yapısal veri kullanarak kullanıcıya daha verimli içerik sunmak
- Yelp gibi iş ile ilgili dizinlere kayıt işlemleri
Seo çalışmasını etkileyen faktörler nelerdir ?
Dünyanın en iyi dijital pazarlama araçlarından biri olan Semrush verilerine göre bir kelimede google arama motorunda başarı sağlayabilmek için gerekli faktörlerle ilgili detaylı bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada 600 binden fazla kelime analiz ve onbin civarında site analiz edilmiştir. Araştırma sonrasında ortaya çıkan sonuçlara göre arama motoru optimizasyonu başarısını etkileyen faktörler şu şekilde belirlenmiştir. Vaka analizlerinin ve deneysel çalışmaların teori bilgilere göre çok daha kaliteli olduğu düşünüldüğünde bu faktörleri ezberlemek gerekir diye düşünüyoruz.- Direk web site ziyaretleri ( Marka bilinirliğinin yüksek olduğunu gösterir )
- Sitede kalma süresi ( time on site )
- Ortalama oturum başı sayfa sayısı ( pages per session )
- Hemen çıkma oranı ( bounce rate )
- Siteye verilen bağlantıların domain sayısı ( referrin domain )
- Siteye verilen toplam backlink sayısı ( total backlinks )
- Siteye bağlantı veren toplam IP sayısı
- İçerik uzunluğu ve kalitesi ( content length )
- SSL sertifikası ( Https )
- Site içinde anahtar kelimenin anchor olarak kullanılması
- Site içinde anahtar kelimenin yazı içlerinde kullanılması
- Anahtar kelime yoğunluğu ( keyword density )
- Anahtar kelimenin yazı başlığında ( meta title ) geçmesi
- Anahtar kelimenin açıklama ( meta description ) içerisinde geçirilmesi
- İçerikte video olması çok önemlidir, sayfada kalma süresini de doğal olarak artırır.
Semantik seo nedir ? nasıl yapılır ?
Semantik seo yani gizli anlamsal bağlantıların konu içinde kullanılarak hem kullanıcı deneyimini artırmayı hemde google yapay zeka algoritmasına uyumluluğu ifade eder. İçerik oluştururken o konu ile ilgili, bağlantılı terimlerin, başlıkları, alt başlıkların makale içinde kullanılması semantik seo uygulaması için yeterlidir. LSI ( Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal Uyum ) uyumlu makale üretmek için LSI keyword araçlarından https://lsigraph.com/ sitesini kullanabilirsiniz. Yine https://kwfinder.com/ aracıda oldukça işe yarar ve gizli anlamsal uyumlu anahtar kelime üretme aracı olarak kullanılabilir.Sem nedir ?
Seo ile Search Engine Marketing ( sem ) kavramları ve arasındaki ilişkiyi yeri gelmişken anlatalım. Seo organik arama sonuçlarında başarılı olmak ve daha fazla trafik sağlamak için çalışmaktır. Sem ise bir reklam bütçesi ile ziyaretçi trafiğini artırma çalışmasıdır. ( Google Adwords , facebook reklam gibi ). Sem ile sürekli reklam gideriniz olur.İyi bir seo çalışmasında ise çok daha ekonomik şekilde hiç bir reklam gideri olmaksızın sitenize gelen ziyaretçi sayısı artırılabilir. Ve buna bağlı olarak müşteri potansiyelinizi yükseltebilirsiniz. Bu işlemler hakkında bilgi almak için İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya veya hangi ilde olduğunuz hiç fark etmemektedir. Bizlere iletişim sayfamızdan kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Siteyi daha fazla kişinin ziyaret etmesi nasıl sağlanır ?
- Reklam ile siteye giren sayısını artırmak
- Organik seo yöntemleri kullanarak trafik arttırma
- Sosyal medyayı etkin şekilde kullanma
- Sitede kalma süresinin uzatılması
- Bounce rate ( hemen çıkma oranı ) optimitzasyonu
- Kaliteli backlink sağlanması
- Siteye doğrudan girişlerin artırılması
Seo fiyat teklifi hazırlarken aşağıdaki kriterlere göz önünde bulundurmaktayız.
- Hangi kelimeler için çalışma istiyorsunuz
- Kaç kelime için optimizasyon yaptırmak istiyorsunuz
- Sitenizin halihazırdaki google otorite ve seo değeri nedir
- Sektörünüzdeki rekabet oranı
Unutmayın ! google ‘ da ilk sayfada çıkmak günlük , haftalık , aylık bir iş değildir. Düzenli olarak yapılması gereken bir çalışmadır.
kynk:https://www.celilcan.net/
Yorum Gönder