Özel Robot Başlık Etiketlerini Düzenleme Blogger İçin
Özel Robot Başlık Etiketleri 4 Bölümden Oluşmakta
- Özel Robot Başlık Etiketlerini Etkinleştir
- Ana Sayfa Etiketleri
- Arşivleme Ve Arama Sayfası Etiketleri
- Yayın Ve Sayfa Etiketleri
Özel Robot Başlık Etiketlerini Etkinleştir
Blogger özel başlık etiketlerini kullanmak için öncelikle etkinleştirilmesi gerekiyor. Bu bölümde yapılması gereken özel başlık etiketlerinin kullanılmasına izin vermek.
Ana Sayfa Etiketleri
Ana sayfa, blog sitesinin en önemli sayfası, hatta blogun kendisidir. Özel robot başlık etiketleri biçimlendirme sayfasında ana sayfa için "noindex" ve "nofollow" gibi seçenekler yer alsa da, ana sayfada yer alan hiçbir şeyi arama motoru robotlarından engelleyemezsiniz. Sebebi ise Google bir blogun yapısını ana sayfanın davranışlarından anlıyor. Bu nedenle, ana sayfada bulunan her hangi öğenin engellenmesi yanlış bir tercih olur.
Arşivleme Ve Arama Sayfası Etiketleri
Arşiv ve arama sayfaları, blog içeriklerinin bazı bilgilerini temsil eden otomatik olarak oluşturulmuş sayfalardır. Aslında, bu sayfalar ziyaretçilerinizin blogunuzda daha verimli gezinmesine yardımcı olmak için faydalıdır.
Arama motorlarının bu sayfaları indekslemesine izin verirseniz, aynı içerikler farklı URL'ler altında gösterilecektir. Bu blogunuz için yenilenen içerikler sorununa neden olabilir. Ayrıca, genel dizin durumu karışık olacaktır. Bu nedenle, bu sayfaların indekslenmemesi gerekir (bu bir öneridir).
Yayın Ve Sayfa Etiketleri
Yayınlar ve sayfalar blog sitesinin en önemli kısımlarını yani yapı taşlarını oluşturur. Ayrıca, arama motorlarının blog içerikleri ile ziyaretçileri buluşturma noktasını oluşturur. Bu nedenle, arama motorlarının yayınları ve sayfaları dünya çapında temsil edecek şekilde indekslemesini engelleyemeyiz.
Özel Robot Başlık Etiketlerinin Direktifleri ve Özellikleri
Özel robot başlık etiketlerini nasıl yapılandıracağımızı öğrenmek için, öncelikle direktiflerin ve özelliklerinin ne olduğunu anlamamız gerekir.
- all: Arama motoru robotlarının blog sayfasını ve sayfada bulunan tüm öğelerin indekslenmesini ve tanımlanmasını sağlar. Böylece, tarayıcılar herhangi bir kısıtlamaya bağlı kalmadan blog içeriğinin dizine ekleyebilir.
- noindex: Bu özellik özel bloglar için üretilmiştir. Birisi herkese açık bir şekilde blog sitesini paylaşmak istemiyorsa, bu seçeneği kullanabilir. Bu seçeneğe izin vermek, arama motoru robotlarının blogu taramasını ve dizine eklemesini engeller. Yani kimse arama motorları aracılığıyla bu bloga erişim sağlayamaz.
- nofollow: Daha önce "nofollow" ve "dofollow" terimlerini duymuş olmalısınız. Bu, kafa karıştırıcı bir SEO faktörüdür. Çünkü, bu etiketlerin kullanım durumuna göre blog sitesinin arama motoru sıralamasını artabilir veya azalabilir. Blogger, bu özelliği blogunuz tüm giden bağlantılarına "nofollow" eklenmesi için üretmiştir. "dofollow", tüm giden bağlantılar için varsayılan robot etiketidir. Bu, arama motorlarının bağlantı verdiğiniz sayfalara gizlice girebileceği anlamına gelir. Arama motorlarının bağlantılarınıza bakmasını istemiyorsanız, "nofollow" etiketinin eklenmesine izin verebilirsiniz. Ancak, blog iç linkleri için "nofollow" etiketi kesinlikle kullanılmaz.
- none: Hem "noindex" hem de "nofollow" etiketlerini birlikte uygulamak isterseniz, bu özelliği etkinleştirebilirsiniz. Böylece, arama motorları blog içeriklerinin indekslemesini önleyecek ve giden bağlantıların takibini yapmayacaktır.
- noarchive: Bu özellik, arama motoru önbelleği iznini kontrol etmek için verilmiştir. Genellikle, arama motorları blog sitesinin bir önbellek sürümünü toplar ve bunu arama motoru sonuç sayfasında (SERP) gösterir. Aslında önbellek, blog sayfalarının sık sık güncellenen bir kopyasıdır ve arama motorları tarafından blog sitesinin kesinti süresinde hizmet vermek için kullanılır.
- nosnippet: Snippet, hemen hemen her arama sonucu, SERP'lerde sayfaların ne ile ilgili olduğu hakkında kısa bir özet sunar. Yani blog sayfasının içeriği hakkında ön bilgi verilmesini sağlar. Ancak, bu özelliğin etkinleştirilmesi, arama motorlarının bu ön bilgi (açıklama) metnini göstermesini engelleyecektir.
- noodp: ODP, Dmoz gibi "Açık Dizin Projesi" anlamına gelir. Google bazen oradaki bilgileri kullanır. İsterseniz bu etiket ile kapatabilirsiniz.
- notranslate: Bu seçenek, blogunuzun farklı dillerdeki çevirisini devre dışı bırakmanıza olanak tanır. Translate çevirisi yüzde yüz okunabilir olmasa da, okuyucularımızın isterlerse blog sayfasını farklı dillere çevirmelerine izin vermeliyiz.
- noimageindex: Bu seçeneğe izin vermek, arama motorlarının blogunuzun resimlerini indekslemesini engelleyecektir. Bana göre bu özelliği dikkatli kullanmakta fayda var. Çünkü görseller blog yazmanın önemli bir parçası ve blogunuzun organik trafiğini artırabilir.
- unavailable_after: Belirli bir süre sonra blogunuzun dizinini kaldırmak isterseniz, bu seçeneği işaretleyebilirsiniz. Bu seçeneği aktif ettiğinizde hemen alt kısımda sizden bir tarih belirtmenizi istenecektir. Belirtmiş olduğunuz tarihten itibaren içerik dizinden çıkarılacaktır.
Özel Robot Başlık Etiketleri Nasıl Ayarlanır / Yapılandırılır?
Bildiğiniz gibi, Blogger'da özel robot başlık etiketlerini nasıl kullanacağımızdan bahsediyoruz. Bu bölümde bulunan tüm bilgiler öneri niteliğindedir. Şuan blog sitemizde kullanmış olduğumuz özel robot başlık etiketlerini sizinle paylaştım, benim önerdiğim gibi özel robot başlık etiketlerinizi ayarlayabilirsiniz, dilerseniz farklı şekilde de bir yapılandırma yapabilirsiniz. Devam etmek için lütfen aşağıda verilen adımları takip edin.
Blogger yönetici panelinde bulunan Ayarlar sekmesine tıklayın. Ayarlar sayfasında "Tarayıcılar ve dizine ekleme" satırında bulunan özel robot başlık etiketlerini etkinleştirin.
Şimdi, tüm sürecin en önemli kısmına geldik ve üç bölümden oluşan(ana sayfa etiketleri, arşivleme ve arama sayfası etiketleri ve yayın ve sayfa etiketleri) bir dizi seçenek ile karşılacağız. Ama gözünüzü korkutmayın! Karmaşık gibi gelebilir ama öyle değil. Aslında, burada bazı seçenekleri onaylayarak arama motoru robotlarına blog sitemiz için yapılması gerekenler ile ilgili talimat vereceğiz.
Ana sayfa etiketleri: Bu sayfa için "all" ve "noodp" seçeneklerine onay vermenizi öneririz.
Arşivleme ve arama sayfası etiketleri: Bu sayfa için "noindex" ve "noodp" seçeneklerine onay vermenizi öneririz.
Yayın ve sayfa etiketleri: Ana sayfa etiketleri gibi bu sayfa için de "all" ve "noodp" seçeneklerine onay vermenizi öneririz.
Blog yayın editör sayfasında da sağ tarafta bulunan menünün en alt kısmında "Özel Robot Etiketleri" sekmesini görebilirsiniz. Burada otomatik olarak "varsayılan" seçeneği onaylıdır. Bu bölümü fazla kurcalamamanızı öneririm. Eğer farklı bir seçenek ile içerik paylaşmak istiyorsanız, yukarıda açıklamış olduğum Özel Robot Başlık Etiketlerinin Direktifleri ve Özellikleri tekrar gözden geçirin.
Sonuç Olarak
Yaptığımız bu işlemleri Google varsayılan olarak hazır bir kurulum sağlıyor. Varsayılan kurulum ayarları üzerinden ana sayfa, etiket sayfaları, sabit sayfalar ve yayın sayfalarının indekslenmesi için arama motorlarına talimat verdik.
Diğer sayfaların neden indekslenmesini istemediğimizi açıklamıştık. Ancak, şu soruyu kendimize sorabiliriz, ana sayfa ve içerik sayfaları da farklı URL'lere sahip, yine tekrarlanan içerikler olarak sorun çıkmaz mı? Hayır, ana sayfa için tekrarlanan içerikler gibi her hangi bir sorun ile karşılaşmanız söz konusu değildir. Çünkü, blog içerikleri ve diğer tüm sayfalar ana sayfanın alt kategorilerini oluşturur.
Emin olmadığınız sürece "noindex" seçeneğini onaylamayın. Aksi halde blog siteniz arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) görünmeyecektir. Hatta tamamen kaldırılmasına da neden olabilir.
Bu konu ile ilgili her hangi bir sorunuzu veya öneriniz varsa, aşağıdaki yotum formunu kullanarak bize iletebilirsiniz.
bilgiler için arlinadesign Teşekkür ederim.
Kaynak:arlinadesign
Yorum Gönder